استفاده بهینه از آب ورودی به دریا 

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سه استان شمالی حدود ۹ میلیارد مترمکعب آب ورودی به دریا داریم که اگر بتوانیم تنها یک میلیارد مترمکعب را جلوگیری کنیم دستاورد قابل توجهی خواهیم داشت.

 نیازی معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با مسوولان استان گفت: اگر موضوع خرده مالکیتی به همین روال ادامه پیدا کند دچار مشکلات عدیده‌ای خواهیم شد.
 
صفدر نیازی افزود: کشور در چند سال گذشته حتی به ۲۰۰ میلیمتر بارندگی هم دست نیافته است بنابراین باید متناسب با اقلیم برای ۲۰ سال آینده برنامه ریزی کنیم.
 
وی اظهار داشت: قانون حفاظت خاک که در سال ۹۸ به تصویب رسید واقعا موثر بود، اما باید برای سه و نیم درصد سهم اعتبارات بخش کشاورزی در مقابل ۱۱ درصد هزینه منابع برنامه ریزی شود.
 
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین هم بر صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد.
 
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: خداوند در قرآن، رزق انسان را به آسمان سوق می‌دهد. برکات خورشید و ماه و نعمت‌های آسمانی در زمین محقق می‌شود. خداوند بر اساس عملکرد انسان، برکات را نازل می‌کند.
 
محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم گفت: استان قزوین در ۱۶ محصول رتبه یک تا شش کشوری را به خود اختصاص داده است. توجه به آبخوان‌داری و آبخیزداری در دشت قزوین باید در دستور کار قرار گیرد. کم‌کاری در تامین حق‌آبه کشاورزان قزوین در وزارت نیرو، سوال نمایندگان استان را در پی خواهد داشت. صندوق بیمه کشاورزان باید از هم اکنون به فکر تامین خسارت کشاورزان باشد که در مخاطرات اخیر آسیب دیده اند.
 
رحمانی نماینده مردم تاکستان هم افزود: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو برای تقویت بخش کشاورزی در مجلس تصویب شده است. در سرمای اخیر، خسارت زیادی به کشاورزان وارد شد که متاسفانه بخش بیمه‌ای بانک کشاورزی معطل شده است. استان قزوین قبل از اینکه صنعتی باشد، کشاورزی است.
 
حضور در تپه نورالشهدا و تجدید بیعت با شهیدان و افتتاح همزمان ۴۷ طرح بخش کشاورزی استان قزوین در روستای چرشدره الموت از برنامه‌های سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی به قزوین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار